مد و پوشاک

۴۰ سبک مختلف مد ( قسمت دوم )

۴۰ سبک مختلف مد ( قسمت دوم )

40 سبک مختلف مد ( قسمت دوم )
40 سبک مختلف مد ( قسمت دوم )
  • سبک Girl next door

سبک Girl next door
سبک Girl next door

سبک های مختلف مد

سبکی ساده و زیبا که در آن از راحت ترین لباس ها استفاده میشود. تیشرت های راحت و طرح دار و پیراهن های ساده به این سبک تعلق دارند.

  • سبک Casual Chic ( غیر رسمی و شیک )

یک سبک زیبا با لباس هایی که بیشتر در رنگ های سیاه، سفید و یا رنگ های ساده و خنثی هستند. این استایل در نگاه کلی بسیار شیک است. در این سبک ظرافت و سادگی بسیار مهم بوده بنابراین نباید از لباس هایی که بیش از حد رنگی هستند استفاده کرد و لباس ها باید فاقد هر گونه رنگ اضافی و براق باشند.

  • سبک Geeky Chic

شلوارهای گشاد، عینک های فریم بزرگ و لوفر ها برخی از اجزای این سبک هستند. نکته اصلی در این سبک، راحتی فرد است.

  • سبک ارتشی

سبک ارتشی
سبک ارتشی

سبکی است که در آن همه لباس ها دارای رنگ خاکی هستند. در این سبک شما مانند یک گردشگر و یا یک نظامی لباس میپوشید. در این استایل از لباس های راحت و جیب دار و کمر بند های پهن استفاده میشود.

  •  سبک Retro

 سبک Retro
سبک Retro

سبکی که از دوران قدیم الهام گرفته و یادآور مد در عصر گذشته است. مد امروزی تاثیر زیادی از سبک های قدیمی گرفت است اما لباس های این سبک در مقایسه با سبک های دیگر از گذشته الهام بیشتری گرفته اند. معمولا در مهمانی ها از پیراهن ها، دامن ها، تاپ ها و شلوار های الهام گرفته از سبک های قدیمی استفاده میشود ولی بعضی افراد فقط به لباس های مجلسی قدیمی علاقه دارند.

  • سبک Flapper

این سبک مربوط به دهه ۱۹۲۰ میلادی و شامل پیراهن ها و گردن بند های بلند و فرم بدن صاف و بدون انحنا است که با پوشیدن کرست به این فرم میرسیدند. این استایل نماد زن غربی بوده است.

  • سبک Tomboy

سبکی که در آن دختران قصد دارند با اجتناب از جنبه های پوشش زنانه مانند یک پسر به نظر برسند.

  • سبک Garconne

سبک Garconne
سبک Garconne

یک سبک غیر رسمی که در آن از بلوز ها و جین های راحت، ژاکت های چرم یا پارچه ای و کفش های پاشنه بلند یا لوفر های براق استفاده میشود. در واقع در این سبک عناصر پوششی مردانه و زنانه با هم ترکیب میشوند تا ظاهر مناسبی شکل بگیرد.

  • سبک تعطیلات

سبک تعطیلات
سبک تعطیلات

استایلی است که در تعطیلات استفاده میشود و به ان سبک تابستانی یا سبک مخصوص سفر هم میگویند. این سبک مخصوص سفر و استراحت بوده و شامل شلوارک های کوتاه، پیراهن های گشاد، لباس های دریایی خفتان، شلوار های جاگر، کلاه های آفتابی پهن و صندل های بند دار است. همچنین لباس های زنانه بلند مثل پیراهن ماکسی و لباس های نیمه رسمی مردانه هم به این سبک تعلق دارند.

  • سبک Camp

یک استایل اغراق شده با ایتم های استیتمنت زیاد و جالب توجه است.

  • سبک هنری

سبک هنری
سبک هنری

سبک خاصی که دارای لباس هایی با رنگ های روشن و جذاب و طرح های اغراق امیز است. پارچه ها و اکسسوری های این سبک دست ساز هستند و معمولا شکل خاص و عجیبی دارند.

  • سبک Grunge

سبکی مخصوص طبقه کارگر که در دهه ۸۰ میلادی و تحت تاثیر موسیقی گرانج شکل گرفت. این سبک غیر رسمیست و معمولا در آن از لباس های لایه لایه و اورسایز استفاده میشود. از نشانه های آن میتوان به کاپشن های چرم، پیراهن های فلانل، ژاکت های براق، جین های پاره، تاپ های نیم تنه، جوراب های ساق بلند، جین های مام استایل و … اشاره کرد.

سبک Punk
سبک Punk

در این سبک از لباس هایی مانند تیشرت های طرح دار، جوارب های ساق بلند، کاپشن های چرم، چکمه های سیاه و سفید طرح دار، شلوار مشکی تنگ، دامن های کوتاه و … استفاده میشود. همچنین سایر ویژگی های این سبک عبارتند از موهای کوتاه رنگ شده و خط چشم های تیره همراه با پیرسینگ و خال کوبی های مختلف. این استایل در اواسط دهه ۸۰ میلادی رواج بسیار زیادی پیدا کرد.

  • سبک Boho / bohemian

سبکی هیپی که در دهه ۷۰ شکل گرفت و شامل موهای بلند، جین های زنگوله ای و پیراهن های سبک و روشن با طرح ها و الگوهای جذاب است. در واقع این سبک نوع مدرن استایل هیپی است که با استفاده از احساسات مدرن از لباس های ساخته شده با مواد طبیعی و لوازم دست ساز استفاده میکند.

  • سبک Biker

سبک Biker
سبک Biker

در این سبک پوشش افراد مانند موتور سواران است و کاپشن های چرم، جلیقه های مخصوص موتورسواری، جین ها و شلوار های چرمی تنگ، لباس هایی با زیپ های تزئینی فراوان، پوتین و نماد جمجمه در اکسسسوری افراد از نشانه های این سبک هستند.

سبک های مختلف مد

  • سبک Psychedelic

سبکی رنگارنگ که از ترکیب استایل های مختلف تشکیل میشود. لباس های این سبک معمولا از پارچه های طرح دار و رنگی دوخته میشوند به طوری که بیشتر آن ها دارای رنگ های درخشان و زنده ای هستند. در این سبک لباس هایی با طرح های سنتی مانند بته جقه نیز دیده میشود.

  • سبک Cosplay

در این سبک افراد در مناسیت های خاص مانند شخصیت های مورد علاقشون لباس میپوشند. در واقع برخی افراد علاقه زیادی به شخصیت های انیمه ای و کارتونی دارند بنابراین سعی میکنن به گونه ای لباس بپوشن که ظاهرشان را شبیه آن ها کنند.

  • سبک Haute Couture

این سبک شامل لباس های خاصی است که توسط طراحان سطح بالا ساخته و معمولا توسط سلبریتی ها و افراد معروف پوشیده میشوند. لباس های متعلق به این سبک بسیار گران هستند ولی اگه قصد دارید مانند یک میلیونر و یا سلبریتی لباس بپوشید مجبورید که هزینه زیادی بکنید.

  • سبک Modest

سبک Modest
سبک Modest

سبکی است که در آن افراد از لباس های راحت و پوشیده ای که سایز مناسبی دارن استفاده میکنند. این استایل معمولا توسط افراد مذهبی پوشیده میشود. تونیک های بلند نمونه ای از لباس های این سبک هستند.

  • سبک Flamboyant

لباس های متعلق به این سبک دارای رنگ های روشن و جذابی هستن که برای جلب توجه پوشیده میشوند.

سبک های مختلف مد

منبع : sewguide

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا